سلام دوستان.
تعویض روغن و فیلتر روغن رو کیلومتر ۳۵۰۰ توسط بنده.
نکته این که نیازی به زدن جک و باز کردن سینی نیست.
اما تو تیپ ۵ و اس دی ایرانیزه سینی باید باز بشه تا به پیچ تخلیه دسترسی داشته باشید.
ابزار مورد نیاز( بکس ۲۷ و ۲۴)
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_111143.jpg
باز کردن پیچ تخلیه و تخلیه روغن
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_110722.jpg
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_110929.jpg
باز کردن درپوش فیلتر و جایگزینی فیلتر و اورینگ جدید. اورینگ نو حتما باید به روغن آغشته بشه
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_111409.jpg
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_111859.jpg
یادتون باشه حتما باید روغن قدیمی باقی مانده تو محفظه فیلتر رو تخلیه کنید که من با سرنگ اینکارو انجام میدم
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_112559.jpg

فیلتر روغن فابریک کمپانی و فیلتر جدید
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_112914.jpg
سرویس های دوره ای h30cross-p_20190301_114343.jpg
و در آخر پس از بستن درپوش فیلتر و پیچ تخلیه با گشتاور مناسب، مقدار ۳.۳ لیتر روغن داخل موتور بریزید و استارت بزنید و اجازه بدید موتور ۱۰ دقیقه کار کنه، بعد خاموش کنید و پس از ۱۰ دقیقه سطح روغن رو بررسی کنید. بهترین حالت ۲ خط بالاتر از خط وسط هست. بیشتر نیازی نیست. چک نشت نکردن از درپوش فیلتر و پیچ تخلیه فراموش نشه.
یا علی...